maanantai 27. kesäkuuta 2011

Barcelona part V

Lauantaina mentiin aamupäivällä vähäks aikaa rantsuun köllöttelemään, mutta sitten oli vuorossa pari nähtävyyttä Barcelonassa. Ilman meidän ranskalaisia kavereita, emme olisi varmaankaan Johnnyn kanssa sivistäneet itseämme. Halusin ehdottomasti matkamme aikana nähdä Sagrada Familian, kuuluisan Gaudín suunnitteleman kirkon. Otettiin metro kyseiseen kaupunginosaan ja treffattiin uudet ystävämme siellä.

Kirkkoa kunnostetaan parhaillaan ja on siksi huikea näky. Karkeasti puolet uutta ja puolet vanhaa.

Sagradan jälkeen lähdettiin metsästämään Park Güelliä. Puisto joka sijaitsee "paljaaksi ajeltulla vuorella". Sinne olikin kiva kävellä - pelkkää ylämäkeä koko matka. Keskellä asfaltti-tietä olevat pari liukuportaan pätkää helpottivat taivallusta.

Tuolla kukkulalla oli joku crackhead soittamassa "rock n rollia", ei mitään järkee ja lyriikat ihan päästä. Fiilisteltiin myötätunnon vuoks sitä vähän aikaa

Mun takapiha tulee sitten näyttämään tältä

Design piparkakkutalot

Wikipediasta

Pikkupossemme alkoi vähän väsymään puistossa, joten lähdimme "koteihimme" ottamaan päikkärit ja laittautumaan iltaa varten. Käytiin Johnnyn kanssa syömässä maailman järkyimmät hampparit. Odotustenkaan ei olisi pitänyt ehkä olla niin korkealla, kun kyseessä oli pieni katurafla, mutta hampurilaisleivät olivat kuivaa ja kovaa kuin korppu ja liha näytti raa'alta. Ei hyvä.
Illan kohteena oli sellainen klubi kuin Razzmatazz. Illan asua ja lookia :)

Ja eikun porukat kasaan ja menoks!

Razzmatazz on ihan tajuttoman kokonen yökerho. Siellä jos kerran eksyy porukasta niin ei varmana enää törmää toiste.

Me kyllä pysyttiin yhdessä.

Razzmatazzissa soi hyvä musiikki, enimmäkseen electroo ja housee. En yleensä jaksa kuunnella samantyyppistä musaa koko iltaa, mutta jostain syystä tuolla oli ihan sika hauskaa eikä kyllästyttänyt yhtään! Kengät kokivat vähän kovia, enkä tiedä ovatko enää edes käyttökelpoiset. My poor shoezies. Niiden pohjasta löyty jotain pieniä mustia muovisirpaleita ja kärjet oli ihan kuluneet. Ties mitä oon sitten niiden kanssa tehnyt. Pilkun jälkeen mentiin ottamaan taksi, eikä mulla ollut silloin kenkiä jalassa ollenkaan. Löysin ne Isadoran laukusta illan päätteeksi ja jalkapohjani olivat pikimustat. Jes.
Jatkettiin hillumista ranskalaisten kämpillä ja jossain vaiheessa nukahdettiin. Sovittiin Johnnyn kanssa että nukutaan pari tuntia ja mennään taksilla hotellille aamupalalle.

We did it! Oltiin ihan koomassa kun mentiin aamupalalle ja naurettiin vaan hysteerisesti koko tilanteelle. Mietittiin et mitä ne hotellivirkailijat oikeen ajattelee meistä kun ei olla oltu siellä pariin päivään ja meidät näkee aina vaan aamuisin kun ollaan tultu bilettämästä. Varmaan ne ajatteli että meillä on hyvä loma ja ainakin on hauskaa :D
Aamupalan jälkeen treffattiin taas ja mentiin käymään Port Vell:ssä eli vanhassa satamassa.

Siellä oli paljon kaloja. Noi ei ollu mitään pieniä vaan kunnon vonkaleita. Koirankokoiset lokit vahtivat niitä viereisellä tasanteella.

Käveltiin ostoskeskus Maremagnumiin joka sijaitsi Port Vellin päädyssä ja bongasin sieltä aivan ihanan upeen meikkikaupan! En muista sen nimeä, enkä oo vielä kuvannut mun ostoksia, mutta kyllä ne tänne jossain vaiheessa joutaa.

Mun sunday look oli tämmöne
Kokeilin tosiaan uutta silmämeikkiä, tommone Toxic Green. Tehty Tarjoustalon limevihreellä ja Sleekin Acid paletin myrkyn vihreellä. Mun mielestä ei näyttänyt niin kivalta, mutta kaverit kehuivat.

Illalla hengailtiin vaan meidän uusien kavereiden kämpillä. Oltiin vaan ja juteltiin. Juotiin pari lasia sangriaa. Sangria-tönikkä maksaa kaupassa 1,85€ - hullua :O! Puhuttiin paljon siitä miten hassua on että ollaan hengattu pari päivää yhdessä, eikä edes tutustuttu kunnolla toisiimme, mutta silti tuntuu että oltais oltu kavereita jo pitkään! Oltiin jotenkin samalla aaltopituudella, vaikka ikähaitarikin vaihteli 19 ja 27 välillä. Ollaan kyllä Johnnyn kanssa aikamoisia sosiaalipommeja. Turkissakin tehtiin hirveesti tuttavuuksia viime kesänä ja ne odotteleekin meitä jo takaisin Kusadasiin piakkoin. Katsotaan milloin sinne ennätetään.

Maanantaina mentiin hotellille, checkattiin itsemme ulos, lähdettiin Ramblasille kaikki yhdessä tekemään viimeiset ostokset ja sanomaan hyvästit toisillemme ja ihanalle lomalle. Tää oli taas ihan mieletön reissu ja voin nyt jo paljastaa ettei tosiaankaan tämän kesän viimeinen. J'adore Barcelona <3!

Anonyymi kirjoitti...

Uu mama mikä meikki toi toxic! Vähän räikeä sunnuntai-look mutta mitäpä tuo lomalla haittanee ;)