maanantai 6. kesäkuuta 2011

Valmistumisen juhlaa !!

Mikä ihana viikonloppu ! Perjantai alkoi siis pyöräilemällä töiden jälkeen Töölön yhteiskoulun aikuislukioon, kouluni ylioppilasjuhlaan, jossa meikäläisen oli tarkotus pitää puhe. Helsingin Sanomain säätiö palkitsi mut myös erinomaisesta äidinkielen osaamisesta ja sain vuoden Hesarit (jee alan sivistämään itteeni) :))!

Mietittiin äitin kaa että ne on palkinneet väärän ihmisen: mitä jos ne luulee et mä oon joku S2-opiskelija, joka on vaan oppinut hyvin puhumaan Suomea? :D hahah! Ei sentään...

Koska videosta ei kuule kaikkia sanoja, kiitos koulun mikrofonin, niin alla on puhe tekstimuodossa.

Arvoisa rehtori, hyvät opettajat, juhlayleisö, valmistuvat ylioppilaat ja peruskoulusta valmistuvat.

Olin työpaikallani kahvitauolla kun sain puhelun äidinkielen opettajaltani Taijalta. Ajattelin heti että olin laskenut joko kurssit väärin tai että en päässytkään ”äikkää” läpi. Hän kuitenkin kysyi, haluaisinko pitää puheen koulun ylioppilasjuhlassa. Vastasin että jos pääsen kirjoituksista läpi niin mikä ettei ja tässä sitä nyt ollaan!

Kun soitin kansliaan kysyäkseni yo-kirjoitusten tuloksia, vatsassani väänsi ja käänsi. Kanslistin ”kyllä tää ihan läpi on” tuntui kuin Suomen Leijonien voitolta minulle.

No juu, mennäänkö asiaan…

Moni kauhistuu sanasta ”kaksoistutkinto”.
-          Eikö se ole ihan hirveen rankkaa?
-          No joo, on se silleen muttei silleen. Riippuen siitä mitä haluat saavuttaa.
Itse suoritin kaksoistutkintoni Suomen Liikemiesten Kauppaopistossa ja täällä TYK:ssä. Nyt olen yo-merkonomi – ja hemmetin ylpeä siitä!

Paremmilla arvosanoilla olisin varmasti voinut tämän neljän vuoden tutkinnon suorittaa, mutta minulle oli tärkeintä vain läpi pääseminen. Miksikö neljän vuoden?
No, saatoin unohtaa viime keväänä ilmoittautua syksyn 2010 ylioppilaskirjoituksiin, mutta hei, elämä on! Voitinpa itselleni lisää lukuaikaa jos en muuta. Silti sanon vinkkinä tuleville kokelaille: muistakaa ilmoittautua niihin kirjoituksiin!

Deadlinet eivät aluksi merkinneet minulle oikein mitään, mutta viimeisenä opiskeluvuotena pommittelin Uittia esseillä varmaan enemmän kuin laki sallii. Läksyt tuli tehtyä aina kahviossa ennen oppitunteja, kahvin ja croissantin kera. Tämä tutkinto on saanut minut menemään vapaaehtoisesti kirjastoon ja se on vaikuttanut positiivisesti opiskelumotivaatiooni, mutta tämä samainen tutkinto on myös saanut minut nukkumaan ”päiväunia” SLK:n kellarikerroksen sohvilla. Yritän siis sanoa että kaksoistutkinto ei ole helpoimmasta päästä, mutta se on sen suorittamisen arvoinen.

Rakastan itseni kiireisenä pitämistä, mutta koulun, kokopäivätyön, tanssin opettamisen ja harrastamisen yhteydessä iltaopiskelu ei ole mitään herkkua. Olen silti kovin iloinen siitä, että suoritin kaksoistutkinnon ja suosittelen sitä kaikille niille, joilla on vähänkin motivaatiota ja tarmokkuutta siihen – ja niille, jotka kaipaavat vähän haastetta elämäänsä.

Täältä TYK:in käytäviltä löytyy hälinää ja hulinaa. Vähemmänkin tutut kasvot hymyilevät iästä tai sukupuolesta riippumatta, kiitos siis kivasta opiskeluympäristöstä. Kiitos kuuluu myös kaikille opettajille opin sanoista, sekä rehtorille, jotka tsemppaavat meitä, auttavat jaksamaan, ovat ymmärtäväisiä ja opettavat. Iso kiitos vielä kanslian Petrille, joka jo varmaan tunnistaa ääneni puhelimessa kun soitan ja kysyn taas jotain. Kaikista on ollut suuri apu!

Valmistuvat ylioppilaat: tänään on meidän päivämme. Lakit siis päähän ja nautitaan saavutuksistamme.

Lauantaina heräsin hyvissä ajoin. Eli nukuin pommiin ja tarkoitus oli laittautua ja pistää tarjoilut valmiiksi reilu tunnissa. Well I managed. Onneks pikkuveljet on olemassa tälläsissa tilanteissa. Vieraita alkoi satelemaan siinä yhden aikaan, niinkuin pitikin.
Meillä oli tarjolla erilaisia suolasia piirakoita, karkkii, sipsii, juustokakkuja, suklaakakkua yms yms and ofcourse everyone loved the food :)

Mutta hei, tässä olen minä! Ja mun ihana uus rakkausmekko!, valkolakki ja onnistunut silmämeikki! Woohou! Sekotin 3 eri sinistä ja 2 eri vihreetä että sain silmämeikistä samanvärisen kun tosta mekosta. Paletteina toimii Kypros-paletti ja sitten semmonen H&M:n sinivihreiden värien Zahralta saatu paletti. Oon niin pro ;)! Mekko on muuten Nykistä Forever 21:sta 26.80$.









Tässä on vielä mukana heilunut Steve Maddenin vähän kalliimpi ihanuus joka makso 98.00$.


Meillä oli ihan sika hauskat juhlat! I love my friends and family! Sain paljon lahjoja, vaikka en mitään pyytänyt and yaaay I'm so happy! Sain uuden koneen, uuden kameran, 1,5h jalkahoito-lahjakortin, rahaa, skumppaa, kukkia etc!

Dad, Bro, Me and Mom

Johnny


"Sisko ja sen veli" - kuten äitimme meitä aina kutsuu




"FACEBOOK!"



Mä en tiedä mitä teillä katotaan mutta meillä katotaan ainakin Disneyä.



The legendary


Lori's chocolate cake is the best. Psst. Tätä saa muuten tilattua!






Mun juhlien jälkeen mentiin Johnnyn ja Lauran kanssa Krisun juhliin Maunulaan, josta jatkettiin Noran juhliin Arabiaan. Sieltä mentiin Helsingin Onnelaan porukalla bailaamaan. Harmi vaan ettei toi Onnela ollut ihan meidän mesta. Lähdettiin J & L kaa Jennyyn loppuillaks :D


Sunnuntaina piti lähteä faijalle Jannen kakkukahveille ja äiti on antamassa mulle sen auton avaimia. WHOOOTT?? Nyt se näköjään uskaltaa lainata mulle sen autoa. En kyllä tienny uskaltaisinko ite edes ajaa koko vempelettä. Sillä on Nissan (oisko Primera) ja sillä on mun mielestä vaikeempi ajaa ku faijan Passatilla. Ihan hyvin se kuitenkin meni vaikka yksikseni ajelinkin.
Kävin vielä Nipalla illalla kahvittelemassa ja arskaamassa ennen kuin lähdin kotiin.





Kotona huomasin että tv:stä tulee joku leffa "Honeydripper". Old black movie. And I love old black movies. Mun mielestä vanhat leffat ei oo tylsiä.
Samalla leffaa katsoen, asentelin mun uutta konetta ja tutkiskelin mun uutta kameraa.. ;)






Mmmm leftovers....







Tästä kesä voi alkaa<3!

Mitäs tykkäsitte mekosta/meikistä/mistä vaan? Miten teidän viikonloppu meni - juhlista toisiin juosten?

4 kommenttia:

sara kirjoitti...

vou, toi mekko on ihan sika upee! oot ollu kauniina juhlimassa:) onnea ja kivaa kesää!

Dashanti kirjoitti...

Kiitos :))!!

Soheila kirjoitti...

PAAAALJON ONNEA ADAAAA! <3<3

Dashanti kirjoitti...

Thanks Soskaaa! :D <3