tiistai 20. maaliskuuta 2012

Voiko lihava käyttää korkeavyötäröisiä housuja?

Hei vaan pitkästä aikaa! Päivittelen vasta tänään koska mulla ei ole nettiä vielä mun ihanassa uudessa kodissa, mutta tiedättekö mitä? Mä oon ilonen, että oon saanut vihdoinkin tuloksia kroppani suhteen. Slowly, but surely. Kyllä tässä eteenpäin mennään. Mun tavoitteenani on siis olla "big in a good way". En ehkä osaa selittää tarkalleen mitä se tarkoittaa, mutta voin yrittää..
Tulen aina olemaan iso, eikä minusta koskaan tule langan laihaa (enkä sitä todellakaan haluaisikaan), mutta voin olla isokokoinen, hyvännäköinen, kurvikas, sopivasti lihaksikas nainen.

Kerron vähän näistä 'saavutuksistani'..
26.1.2011 kävin kehonkoostumusmittauksessa ensimmäisen kerran. Kaikki mahdolliset arvot olivat koholla, mutta analyyissä kävi ilmi että kaiken rasvan ja muun ylimääräisen lisäksi mulla on helvetin paljon lihasta mun kropassa. Hyvä, kaikki tämä työ ei siis ole mennyt ihan hukkaan!

Seuraavan kerran kävin mittauksessa uudestaan 14.12.2011:
Painoa oli lähtenyt 6,6kg, rasvamassa ja -prosentti oli pienentynyt (-9%), pehmytkudosta (lihakset, jänteet, nivelsiteet) oli kertynyt 5,3kg, sisäelinrasva oli vähentynyt, protskua tullut 1kg lisää ja vyötärölantiosuhdekin oli pienentynyt. Kaikin puolin siis parempaan suuntaan!

Viimeisin käyntini kehonkoostumusmittauksessa oli 9.3.2012 ja onnekseni olen saanut huomata että kokonaispudotukseni on 9,2kg. Huom! Enkä ole missään vaiheessa ole yrittänyt laihduttaa tai tieten tahtoen halunnut tiputtaa painoa (koska lihas painaa enemmän kuin rasva)! Tavoitteenani on vain treenata lihakseni siihen kondikseen, että siitä on helppo lähteä ns 'kiinteytymään'.
Rasvamassani ja rasvaprosentti on pudonnut huomattavasti, kuten myös sisäelinrasva, joka olisikin hyvä saada mahdollisimman alas (muuten lisääntyy riski erilaisille sairauksille).

En ole kiinnittänyt sen kummempaa huomiota noihin arvoihin, mutta nyt kun löysin kaikki nuo kaikki paperit, olikin kiva huomata edistyneensä johonkin suuntaan. 1,5 vuotta on pitkä aika, johon sisältyy varmaan enemmän alamäkiä kuin ylämäkiä, mutta nämä tulokset antavat vähän motivaatiota jatkaa sitä mitä teen! Olen huomannut myös miten paljon ryyppääminen vaikuttaa kroppani toimintaan ja se on myös yksi syy miksi haluan vähentää alkoholin käyttöäni huomattavasti.
2012, be my awesome year!

Mahtavinta on se kun huomaa mahtuvansa vanhoihin tai jopa uusiin pienempiin vaatteisiin! Tilasin viime toukokuussa Asokselta sellaset Aladdin-pöksyt, jotka eivät olleet mulle silloin edes kovinkaan löysät. Nyt ensinnäkin löysin ne housut mun vaatekaapin uumenista ja toiseksi, voisin ehkä uskaltaa jopa käyttää niitä. Ilman vyötä noi tosin tippuu jalasta :O






Kokeilin myös Joannan antamia BaBy Phatin farkkuja, joihin en todellakaan mahtunut silloin kun ne Jo'lta sain. Noi on 4 vaatekokoa pienemmät kuin mitä yleensä käytän kun ostan farkkuja jenkeistä :O Sopii mun Baby Phatin paidan kanssa haha!



  
What you're gonna do with all that junk?
All that junk inside you trunk...


Mutta joo, kyllä jotain muutosta on tainnut tapahtua :)

Hey guys! It's been a while.. I've been busy decorating my new home and unfortunatelly I don't have internet connection there yet so I haven't posted for a few days..

I'm happy that I'm finally getting results concerning my body. Slowly, but surely. My goal is to be "big in a good way". It means that I'm always going to be big but I want to be curvy, relatively muscular however still feminine. Turns out that there has been some changes during the past year and a half, because I was looking at my results from an InBody analysis I've attended to 3 times. It measures basically everything inside your body.  Everything from fat, muscles, fat percentage, liquids, bones, fat around inner organs, protein, weight, height, everyhting.

I was glad to see that I've lost a total of 9,2kgs eventhough my intention is NOT to lose weight because muscle weighs more than fat and I'm trying to gain muscle. The fat percentage in my body has decreased and so have other unhealthy values and I'm very happy about it. So I guess it's all going in a better direction.

The best thing is when you notice that you can fit into your old clothes. I ordered a pair of blue chino-pants from Asos last May, and they were most certainly not lose for me then. Now they'll drop off if I don't use a belt.

To my suprise I also fit into my Baby Phat jeans that I got from Joanna a long time ago. They're a size 16 and normally my US size is like a 22 or 24.. So I'm happy about this! :)

2012, be my awesome year!

9 kommenttia:

Loviisa kirjoitti...

aivan ylisiistit noi siniset housut! Todellakin käytät noita! :)

Dashanti kirjoitti...

Kiitos tsemppauksesta! :) Ehkä sitten keväämmällä kun tarkenee..

Anonyymi kirjoitti...

Moi :) kiva et oot pudottanu painoo noin paljo puolentoista vuoden aikana, mut silti sun selässä, vatsassa, reisissä, käsissä näyttää olevan ylimääräistä rasvaa.. ei millään pahalla mut ajattelitsä siis ne ylimääräset rasvat pudottaa pois? :) itsekkin yritän pudottaa painoa.

Anonyymi kirjoitti...

Good work babe! Saanko udella mistä hankit rintaliivisi kun olet kuitenkin suht isorintainen :) Itse en meinaa löytää mistään sopivia jotka vielä olisi tukevatkin. :/

Laura kirjoitti...

Sika siistit noi farkut ;)!

Dashanti kirjoitti...

Anonyymi1: Moi. Tiedostan kyllä missä mulla on vielä rasvaa ja missä ei ja kuten olen kirjoittanut että "tästä on hyvä jatkaa sitä mitä teen" niin aion vielä tehdä niin. Mulla on vielä pitkä matka siihen miltä haluan näyttää, mutta hyviä tuloksia näyttävä välietappi antaa sellasen motivaatioboostin. Itse en yritä pudottaa varsinaisesti painoa mutta tsemppiä sulle siihen :)

Anonyymi2: Thanks babe! Tottakai saa kysyä. Suurin osa mun isoimmista rintsikoista, sellasista jotka oli oikeesti tukevia ja oikeen kokosia silloin kun oli vielä sen kokoiset rinnat, on jenkeistä. Muuten olen tyytynyt Lindexin rintaliivivalikoiman isoimpiin kokoihin, vaikka ne eivät ole olleet tarpeeksi isoja kuppikoolta tai sitten eivät muuten vaan tarpeeksi tukevia. Nyt kun oon pikkasen hoikistunut oon itse huomannut rintojen pienentyvät ja ajattelinkin mennä pian rintsikkaostoksille ja ois kiva huomata jos sais ostettua vähän pienemmät rintsikat ;) Lindexiltä kannattaa käydä ehdottomasti katsomassa :)

Laura: Tack så mycket Kytis ;)!

Maryanneh kirjoitti...

Hienoa, kyllä susta huomaa että oot hoikistunu! :) Mäkin oon pudottanu nyt painoa 13 kiloa. Oon jättäny liiat herkut pois ja joka päivä 2 litraa vettä ja välillä salia, niin hyvä tulee :D Ja jätin kans mun suuren rakkauden eli liköörin (ja siiderin) pois. Mulla on kyl viel 27 kg edessä mut kuten sanoit, hiljaa hyvä tulee ;) Tsemppiä!

Anonyymi kirjoitti...

Oon kuvista kateellisena katellukin, että oot ihan selvästi hoikistunu. Mulla on vielä pitkä matka edessä, mutta nyt oon ainakin karkin mässytyksen saanu jo hanskaan.
Isosti tsemppiä!!!
-E

Dashanti kirjoitti...

Maryanneh: Thanks girl! Paljon tsemppiä sullekin, that's the spirit! :)

Anonyymi: Juu kiitoksia paljon ja kuin myös!

Kiva kuulla ettei oo ihan "yksin" näitten asioiden kanssa. Thanks guys<3