tiistai 22. lokakuuta 2013

Day 62

Juttelin mun ylemmän esimiehen kanssa eilen painon pudotuksesta ja ruokavaliosta ja meidän keskustelun pohjalta heräs muutama ajatus jaettavaks teille..

Haastavinta mulle täs 90 Days Challengessä on se miten usein pitää syödä ja tietenki niit oikeit asioita. Monilla ylipainosilla nuorilla, ja miksei vanhemmillaki, naisilla saattaa olla semmonen käsitys että "kyllähän mä syön ihan terveellisesti". Itse olin yks heistä joskus.. Luulin syöväni ihan terveellisesti jos söin mahdollisimman vähän, eli 1-2 lämmintä ateriaa päivässä ja kävin useemmilla tanssitunneilla. Esimieheni oli myös yks heistä.. Hän luuli syövänsä ihan terveellisesti kun teki helvetisti töitä ja pärjäsi koko päivän pelkästään vaalealla leivällä ja teellä. Totuus on, että yllä mainituilla elämäntavoilla pelkästään lihoo! 

En oo mikään kaikkitietävä asian suhteen mutta omassa kropassa oon huomannu sen, että ruokavalio vaikuttaa niin paljon enemmän kun mikään muu. Oon aina treenannu ku hullu, mun päivät on aina koostunu siitä että juoksen treeneistä toisiin ja kolmansiin, mutta mä en saa mitään sillä anteeks, jos en SYÖ OIKEIN ja TARPEEKS. Aineenvaihduntahan toimii paremmin, mitä useammin syö. En missään nimessä tarkota, ettei liikunta olisi tärkeää - se ehdottomasti on! Siitä puheen ollen, pitää mennä nukkumaan et jaksan herätä aamulla salille ;) 

Mun esimieshän otti puheeks koko aiheen koska pyrkii itsekin tiputtamaan painoa ja halus sanoa mulle että seurailee mun instagram postauksia mielenkiinnolla ja inspiraationa. Ihan loistava kuulla! Yks lukija muistaakseni kyskyseli tätä jo mutta siis mua voi seurata instassa nimellä: @dashantibabe :)!

2 kommenttia:

Pensamiento kirjoitti...

Heippa,

Hirveen hyvä teksti jälleen kerran. Oon samaa mieltä oikeesti, etenkin tuon ruoan laadusta. Oon kanssa koko ikäni ollut ylipainoinen ja välillä miettinyt, että miksi? Söin leipää siis elin leivällä ja jogurteilla. Sain keväällä käsiini ohjeet, kuinka sitten pitäisi laihduttajan ja treenaajan oikeasti syödä ja voin sanoa, että ei oo ollut mikään piece of cake, opetella syömään 5-6 kertaa päivässä, jokaisella aterialla proteiinejä jne. Mutta babysteps babysteps. Nyt tässä on opeteltu syömään oikealla tavalla, sitä puhdasta ruokaa ja joka on terveellistä. Kauheesti vielä opittavaa, mutta tärkeintä, että suunta on jo oikee :)

Tsemppiä ihan älyttömästi treeneihin ja uusin ruokatotutteluihin :)
<3

misspensamiento.blogspot.fi

Dashanti kirjoitti...

Pensamiento: Kiitos taas! Ihanaa kun jaksat aina kommentoida :)! <3
Mulla sama juttu siinä 5-6 kertaa päivässä syömisen opettelussa, tuntuu et harjottelen vieläkin, vaikka oonhan mä tässä parin vuoden ajan jo TIENNY miten pitäis syödä.. Toisaalta, eipä tässä kiire oo mihinkään, oman kärsivällisyyden kanssa taisteluahan tää on :D