lauantai 9. elokuuta 2014

Sri Lanka part I

Hey guys!
Aattelin kertoo nyt seuraavaks tosta mun viimeisimmästä reissusta, josta on jo vähän aikaa :)
Lähdin Sri Lankaan 30.6. maanantaipäivänä. Ekaa kertaa moneen vuoteen olin lähdössä 2 viikon matkalle, vieläpä sellaisten ihmisten kanssa keitä en oikeasti tuntenut hirveesti ihmisinä, koska yleensä nähdään vaan treeneissä, enkä ole tanssinut Sathiksen ryhmässä kovinkaan kauaa. Mua oikeesti jännitti vähän, et mitäköhän täst oikeen tulee :D En ollut myöskään koskaan ollut Aasiassa, enkä lentänyt lähellekkään noin pitkiä lentomatkoja.
Noh olin nukkunut edellisen yön aika huonosti ja olin alottanut pakkaamaan vasta sinä päivänä ja päätin ottaa pienet päikkärit. Päikkärit meni torkuttamiseksi ja loppujen lopuksi heräsin Kristiinan puheluun, jossa hän ilmoitti olevansa kyytimme kanssa 2-3 minuutin päästä rapun edessä. Pienessä paniikki moodissa lähdin puoliksi pakatun matkalaukkuni kanssa just semmosella fiiliksellä että nyt jotain unohtu kohti lentokenttää, missä muut likat odotti meitä!

Samalla lennolla meitä oli Venla, Mari, Julia ja Anastasia, mun ja Kristiinan lisäks - eli ihan mukavan kokonen akkalauma. Mulla ei ollut edes lentolippua tulostettuna, onneks passilla löyty varaus ja päästiin istumaan pareina vierekkäin. Lento Istanbuliin kesti noin 4 tuntia ja saatiin sielläkin hengata vielä 3 tuntia ennenkuin matka jatkui. Minä ja Julia poltettiin röökiä kun viimeistä päivää. Hirveetä ketjutusta kun ei ollut mitään muutakaan tekemistä. Must tuntuu et mulla palo röökiä niin paljon ihan ahdistuksen takia, ajattelin vaan sitä kuinka kauan vielä pitää istua paikoillaan polvet mustelmilla. Viimiset sauhut ja koneeseen! Meillä oli vielä se 11h lento edessä + välilasku Malediiveillä.
Onneks pitkällä lennolla oli hyvät ruokatarjoilut ja screenit mistä pystyin kattoo leffoja ja The Big Bang Theoryä :D




Kun päästiin Colombon lentokentälle Sri Lankaan, meitä oli vastassa Papa Sathis ja muut likat Lissu ja Rea. Illalla meidän tulisi ajaa vielä takas hakemaan viimeinen friidu eli Nelli. Saavuttiin siis tiistaina 12 aikaan päivällä määränpäähän ja ajettiin vielä n. 1,5h autolla Sathiksen workshop paikalle, jossa saatiin tavata kaikki oppilaat. Oli ihan kreisiä kun me mentiin sinne saliin, meidät taputettiin sisään ja meidät ohjattiin lavalle istumaan puolikaareen kuin mikäkin tuomaristo. Oppilaat tuijotti ja hymyili ja vilkutteli ja oikeestaan teki paljon asioita mikä saisi herätettyä jonkun meidän huomion. He olivat todella kiitollisia että me oltiin tultu heidän maahan opettamaan heitä tanssimaan ja he arvostivat meitä suuresti.
Vietimme päivän workshop paikalla, enimmäkseen katottiin kun Sathis opetti mut jossain vaiheessa Venlan kanssa mentiin mukaan jammailemaan. Only to realize et ollaan maassa missä on ihan helvetin kostea, trooppinen ilma, sadekausi meneillään ja 32 astetta lämpöö. Voin sanoo et tuntu siltä ettei saanu happea kun olin jorannu ihan vaan pari minuuttia.


Joskus 18-19 aikaan kun workshop loppu, oli ulkona jo pilkkopimeetä. Meille haettiin KFC:stä kanahampurilaiset ja meidät vietiin rannalle käppäilemään ja hengailemaan siksi aikaa ennen kuin lähdettiin hakemaan Nelliä kentältä klo 21.
Lentokentällä saatiin odotella ja odotella...ja odotella. Tuntu oikeestaan et koko päivä oli yhtä odottamista. Eka lentokoneessa, sit workshopilla, sit autossa ja sit kentällä. Kun Nelody vihdoin saapui niin silloin alkoi vasta pitkä kotimatka meidän keikkabussissa - eli 3-4h ajomatka Bentotaan missä asuttaisiin loman aikana. Todellisuudessa matkaa oli kilometreissä vaan 64, mutta Sri Lankassa ajotiet on huonommasta päästä and traffic was crazy. Kaikki ajaa tosi läheltä toisiaan :D




Nelli & Julia

Tässä vähän videomatskua meidän kotimatkasta...


Oli ihana fiilis kun päästiin "kotiin" ja nähtiin meidän talo! Se oli upee :) Mut jestas että väsytti. Mun pää oli niin pyörällään matkustamisesta että en edes tiennyt kauanko olin todellisuudessa valvonut. Aikaerot ja kaikki sekotti päätä. Pakko oli mennä nukkumaan, aamulla oli tulossa aikainen herätys kun ohjelma vasta alkaa! Tässä jotain random kuvia meijän talosta:


Mun ja kämppikseni Venlan makkari

Ruokailutila

Keittiö ja yks meidän kokeista

Yläkerran treenialue

Alakerran olohuone

Ei kommentteja: