tiistai 23. syyskuuta 2014

läski sika

Ajattelin tämmösen postauksen olevan aika ajankohtanen kun mediassa on noussu esim #kutsumua sekä #wearehere-movement esiin. Mua ei oo koskaan kiusattu pienenä, oon tästä asiasta joskus kirjottanutkin blogiini, mutta nyt aikuisiällä huomaan ihmisten olevan ilkeämpiä, rasistisempia ja törkeitä kuin lapsena koskaan. Viime viikolla töissä oli mielenkiintonen päivä. Palvelin asiakasta joka halusi ostaa uuden puhelimen ja esittelin puhelinta hänelle, kun huomasin että vieressä joku nisti alkoi mähminään Galaxy S5 näytekappale kuoria, kuolasilla ja paskasilla käsillään. Sanoin hänelle tiukasti että älä irrota niitä kuoria siitä, otin näytekappaleen pois häneltä ja laitoin sen takaisin paikoilleen ja sanoin että "näitä ei kuulu irrottaa voit katsoa mutta älä koske" ja jatkoin asiakkaani palvelua. Nisti oli selvästi päissään ja alkoi sitten huutelemaan mulle "hei...hei..HEI" ja kun en häneen kiinnittänyt huomiota kun keskustelin asiakkaani kanssa sanoi hän "HEI LÄSKI SIKA!". Asiakkaani järkyttyi ja katsoi miestä, mä en edes kiinnittänyt huomiota vaan ohjasin asiakkaan tiskille ja jätin asian kokonaan huomioimatta.

Päiväni oli muutenkin hirveä koska riitelin pahasti nyt entisen ystäväni kanssa, olin nukkunut vaan pari tuntia edellisenä yönä ja lopettanut röökin polton silloin noin toista viikkoa sitten. Tuntui, että oon ollut ihan hermoraunio senkin takia, mutta mä skarppasin vaikka ois tehny niin paljon mieli tupakkaa. Haloo! En oo koskaan antanut kenenkään sanojen mua satuttaa niin miks nyt jonkun elämässä epäonnistuneen urpon huutelut mua hetkauttais? Bitch please. 

Vähän ajan päästä kollegani sai asiakkaakseen kaksi afrikkalaista naista, jotka kävelivät liikkeeseen sisään lastenrattaiden kanssa, toisella heistä pieni lapsi sylissään. Naiset olivat noin kolmekymppisiä ja puhuivat keskenään omaa kieltään ja katsoivat minuun päin. Olin menossa takahuoneeseen viemään papereita ja vaikka minusta tuntui että naiset puhuivat minusta jotain, minä hymyilin kun kävelin heidän ohi. Mun iso ahteri osu hyllykköön kun käveltiin toisen naisen kanssa samaan aikaan pienestä väliköstä ja samalla tiputin bluetooth-kuulokkeet lattialle. Nainen luuli että hän tiputti ne ja kääntyi, minä sanoin "Sorry that was my fault" ja nainen vastasi "No problem hun, we we're just talking about how beautiful you are". 
That lady just made my day...

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mun mielestä on inhimillistä, että toisten sanat satuttaa. Ylipäätänsä että ne herättää fiiliksiä. Kauniit sanat herättää hyvänolon tunnetta ja tulee mielettömän kiitollinen olo :-) Se miten kehut/haukut käsittelee on eriasia. Paska tyyppi ja siis nisti kuka sua haukkui,selkeästi sulla on jotain mitä sillä ei ole. Työpaikka ja asennetta.
Sä olet ihminen ja kaunis niinkuin ne afrikan mammat sanoi.
Se tekee ihmisestä kauniin että tuntee, hyvää oloa ja pahaa oloa. Se että sä jaat sen tänne on ihanaa, Halirutistus.

<3:lla laukkis aka. latexiiii

Dashanti kirjoitti...

Kiitos muru!
<3
You're the best!

Janina kirjoitti...

Oon lukenu jo jonkun aikaa sun blogia ja musta on aina kiva lukea sun uusia postauksia! Oot aina jotenkin niin vahva, itsevarma ja muutenkin vaikutat niin mahtavalta ihmiseltä ! :)

Dashanti kirjoitti...

Hei Janina! Sori ku en oo sun kommenttia huomannu, mutta parempi vastata myöhään kun ei milloinkaan :) Kiitos paljon! Arvostan <3